donderdag 15 januari 2015

Een goed begin...

Aan het eind van het jaar kijk ik altijd -of ik nou wil of niet- terug naar het afgelopen jaar. Daar denk ik dan enkele weken over na en meestal resulteert het in een hele lijst met goede voornemens.

Gezonder eten en meer sporten staan er natuurlijk steevast op. Maar dit jaar heb ik er twee hele mooie aan toe gevoegd:
 











1. Opruimen! Ik ga me ontdoen van alle spullen die ik niet (meer) nodig heb. Less is more. Ruimte in huis is ruimte in mijn hoofd. Weg ermee. La voor la, plank voor plank, kast voor kast. Het gaat niet supersnel. Maar zo kom ik er ook. Ik heb er zin in. Zoveel spullen waarvan je zegt: "zonde om weg te doen". Maar het is ook zonde om het ongebruikt te laten liggen terwijl iemand anders het misschien goed kan gebruiken. Daar komt mijn tweede voornemen in beeld:

2. Geven! Ik heb veel te geven en het hoeft niets of weinig te kosten. Sowieso al die spullen die ik niet gebruik en van af wil. Ik geef ze aan de kringloopwinkel van Terre des Hommes. Zo help ik uitgebuitte kinderen in Thailand. Of aan iemand in mijn directe omgeving die het graag wil hebben. Geven is ook een gemeende glimlach of een helpende hand aan een bekende of een vreemde. Zomaar een aardigheidje. Iets onverwachts, iets persoonlijks. Ik help een ander maar ook mezelf want ik krijg er een goed gevoel van! Een veel beter gevoel dan dat ik het verkoop voor een klein bedrag.
Naast de bijna wekelijkse tas die ik bij die kringloopwinkel afgeef, heb ik bijvoorbeeld onlangs de vuilnismannen getrakteerd op een grote gevulde koek. Ze zwaaien altijd zo leuk naar de kinderen in de straat. We hebben ze in een zakje op de kliko geplakt! Ze zwaaiden dit keer of hun leven ervan afhing.
 
Ik vind het zó leuk, er zullen dit jaar nog meer van deze 'Random Acts Of Kindness' volgen. 2015 zoek dekking. I will kill you with kindness!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vind het erg leuk als je laat weten wat je ervan vind! Geen account? Kies dan bij 'reageer als' voor 'anoniem' en typ je naam er handmatig bij. Alvast bedankt!