zondag 20 maart 2016

Prietpraat herfst winter '15/'16

De lente is begonnen. Tijd voor de prietpraat van herfst winter 2015/16!

17-9-'15
In de rij, voor de kassa van de Hema. "Jesse moet je plassen? Je staat zó te wiebelen.."
-"Nee hoor. Dit is een wachtwiebel".

21-9-'15
"Oma wat zijn dit?"
- "Kalebassen."
"O, ik dacht kalekoenen!"









24-9-'15
Bij de supermarkt krijg je bij elke tien euro aan boodschappen een sprookjesfiguur van de Efteling. Bij de kassa staat een grote kartonnen boom waarop ze allemaal te zien zijn. Jesse wijst naar de trollenkoning, en roept: "dit is koning keutel!"

03-10-'15
"Wat ben je vroeg wakker Jesse.."
-"Het is al kwart over uur!"

11-10-'15
Tijdens een zondags autoritje ziet Jesse een huis met een rieten dak.
"Kijk dat is een hooihuis!"

12-10-15
"Mama ik wil een broertje. Een hele kleine. Een meisje wil ik."

15-10-'15
Jesse voelt zich niet zo lekker. Hij is flink verkouden, benauwd en moe.
"Mama, ik voel me zo Leudig!"

17-12-'15 Met een nagelborsteltje is Jesse de tegels aan het poetsen terwijl hij in bad zit.
"Eerst moet ik afseppen." Zegt hij terwijl hij het overtollige water uit het borsteltje schudt.

19-12-'15
Tussen het speelgoed vind Jesse een muntje van zijn plastic speelgeld.
"Hé een droge cent! Dus die is van mij."

27-12-'15
Spelen met playmais. Ik maakte een dingetje met playmaisjes die alle kanten op steken.
"Ha! Zei Jesse. Dat is een bollebauk!"




31-12-'15
Toen ik Jesse op zijn huid zat om zijn jas aan te gaan trekken:
"Mama hou eens op, daar wordt ik verploft van!"

27-1-'16
Ik voel me niet zo lekker en lig even op de bank. Jesse legt zijn hand op mijn voorhoofd.
"Ik hou jouw veiligheid tegen."
Helemaal vertederd is mijn antwoord: "En ik hou van jou!"
- "Ja dat geloof ik!"

9-2-'16
Jesse praat erg goed dus steeds minder prietpraat dacht ik. Maar nu merk ik dat hij zijn woordenschat aan het uitbreiden is met woorden zoals:
"Vijboorbeeld"
"Trouwnes"
"Opbegevement"
"Pervleegster"

11-2-'16
Jesse helpt me met koken. Ik schil de aardappels met een dunschiller.
"Mama mag ik ook even met dat scherpsel snijden?"

14-2-'16
"Mag ik ook een paar sesamnootjes?"

27-2-"16
Tijdens en wandeling verzamelt Jesse lange, gele, droge grassprieten.
"Dit is Dakkershooi." Licht hij toe.

7-3-'16
Jesse gaat papa wakker maken die uit heeft mogen slapen.
"Hoi Papa, ben je lekker uitgewakkerd?"

18-3-'16
"Kijk mama, er is er eentje boos!" Hij wijs naar een van de rozen in de vaas, d
ie niet meer mooi rond is maar een beetje uitgebloeid is waardoor hij wat platter is geworden. Hij en trekt er een boos gezicht bij met samengeknepen ogen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vind het erg leuk als je laat weten wat je ervan vind! Geen account? Kies dan bij 'reageer als' voor 'anoniem' en typ je naam er handmatig bij. Alvast bedankt!