dinsdag 1 september 2015

Prietpraat

Prietpraat lente/zomer 2015

5-05-15
Op een luie zondagmiddag hangt Jesse half op mij, half op een kussen van de bank. Hij zucht eens diep. "Mama, ik ben een beetje uitgelofferd.."


18-05-15
Jesse speelt met ontdooide koelelementen. Hij luistert naar het geluid van het klotsende water terwijl hij ze schudt. "hij glattert! Luister maar!"

19-05-15
Jesse heeft een nieuwe jeans met elastische taille. Hij wil taille van broek lager hebben maar deze schuift steeds terug omhoog. "Hij zakt op!" Roept hij met een geïrriteerde blik.


25-05-2015
Als we stukjes stokbrood zitten te smeren zegt Jesse tegen papa:
"Niet te enthousiast met de boter hè."
Even later heeft Jesse het laatste beetje boter uit het bakje geschraapt met het mes.
"Zo die heb ik helemaal uitgemest." 
-"Uitgemest?"
"Ja. Want dit is een mes" legt hij uit.


04-06-2015
Jesse staat  op het voetenplankje van zijn Tripp Trapp stoel met zijn handen op tafel heen en weer te wiebelen.
"Kijk mama ik ben aan het stevelen!"

12-06-2015
Nadat ik een stoel verplaatst heb in de tuin ontdekt Jesse de afdrukken van de stoelpoten  in het kunstgras.
"Hier is een voetstand! En nog een voetstand, en nog een!"

24-06-2015
Met Jesse bij het speeltuintje.
-"De volgende keer neem ik een boek mee" zeg ik terwijl ik verveeld om me heen kijk. 
-"Boek? Wat voor boek?" vraagt Jesse.
-"Een leesboek".
-"Gewoon je telefoon b'oel je"

09-07-2015
Shoppen bij Loods 5.
Jesse rent enthousiast op een chesterfield bank af. "Kijk! deze bank heeft naveltjes!"

14-08-2015
Het laatste onderdeel van mijn ochtendritueel is 'een luchtje op doen'. 
Vandaag klom jesse op het krukje bij mijn kaptafel, wees naar de parfumflesjes en zei "we moeten even opluchten hè mama?"

23-08-2015
Jesse heeft een middagslaapje gedaan. "Ben je ervan opgeknapt?" vroeg ik toen hij weer naar beneden kwam. "Ja. Ik moest even naar bed want ik was mijn lach kwijt."


'Uitgelofferd'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vind het erg leuk als je laat weten wat je ervan vind! Geen account? Kies dan bij 'reageer als' voor 'anoniem' en typ je naam er handmatig bij. Alvast bedankt!